Monsterevents: “Als stagiair heb je hier zeker 40 klanten onder je – je bent een member of the team”

Monsterevents, organisatie- en evenementenbureau voor uitjes uit Amsterdam, is genomineerd door oud-stagiaire Iris (die afgelopen kerst meedeed aan All You Need is Love en nu in Mexico woont): “Het is een geweldig bedrijf waar je veel leert en doet!”. De Dag van de Stagiair sprak met Tuan Trinh.

Wat is voor jullie de reden om met stagiairs te werken?
“We hebben grote en kleine klanten maar willen graag alle klanten bedienen. Elke persoon uit een groep voor wie wij een leuke dag verzorgen werkt wel bij een bedrijf en dat is ons uitgangspunt. Per seizoen hebben we 3 stagiairs die beginnen bij de hele kleine groepen van 5 à 6 man. Hoe verder ze komen in het proces, hoe moeilijker en ingewikkelder de projecten worden die ze op mogen pakken. Negen jaar geleden ben ik begonnen met dit bedrijf en toen hadden we ook al een stagiair.”

Wat voor werkzaamheden mogen stagiairs bij jullie uitvoeren?
“Stagiairs doorlopen bij ons het gehele proces, beginnend bij de inventarisatie met de klant. Daarna mogen ze alles regelen: van restaurant tot game, van vervoer tot de locatie, echt alles. Als je een echte regelneef bent, dan zit je goed bij ons. Je hoeft hier niet te kopiëren, maar maakt het gehele traject mee. Dit is niet alleen een interessante stage voor studenten Vrijetijdsmanagement; Iris studeerde zelfs Logistiek. Ook commerciële opleidingen hebben iets aan deze stage want je moet bijvoorbeeld zelf je marges terugrekenen.”

Wat maakt Monsterevents zo’n leuk stagebedrijf?
“Doordat we verschillende soorten klanten en producten hebben is het nooit standaard. De groepen komen uit het binnen- en buitenland. Je maakt bij ons deel uit van het team. Iris (red. één van de nieuwe stagiairs) is nu bezig met een Duitse groep van 100 man waarbij ze alles regelt van hotels tot zeilboten en proeverijen. Het is best een complex project en dat draait ze, onder goede begeleiding, in haar eentje”, vertelt Tuan. “Ook als stagiair heb je zo’n 30 tot 40 klanten waar je verantwoordelijk voor bent. Je leert hoe je moet plannen. En wij kunnen ook niet zonder stagiairs. Onze selectieprocedure is erg zwaar: van reken- en taaltoetsen, een telefoontest en kennismakingsgesprek.”

“Maar niet te vergeten: daar krijgen ze ook wel wat voor terug. Er is een bonus na afloop en je mag vaak ook producten testen. Laatste zijn we gaan flyboarden maar stagiairs hebben ook in jeeps gereden. Je bent echt een member of the team. Ik geef ook de garantie dat als je bij ons stage gelopen hebt, je daarna in alle branches zo aan de bak komt. Na je stageperiode bij ons, heb je echt veel geleerd.”

Door | 2017-04-18T10:14:39+00:00 mei 12th, 2016|Genomineerde stagebedrijven 2016|