Omnicom PR group: “bij ons zul je echt als volwaardige collega gezien en behandeld worden”

We spraken Omnicom PR Group over het feit dat ze stagiairs behandelen als volwaardig medewerkers en de leeromgeving van het bedrijf.

Waarom denken jullie dat jullie genomineerd zijn?

Wij zijn een unieke leeromgeving voor studenten. Wanneer je hier de eerste dag binnenkomt, dan word je meteen onderdeel van verschillende klantteams waarin je volwaardig meewerkt en samenwerkt.  Je wordt gezien en behandeld als volwaardige collega (junior client executive). Je bent weliswaar stagiair, maar hier zal het echt geen stage zijn waar je alleen maar administratieve rotklusjes zult krijgen en koffie zal moeten halen. We doen ook veel interne opleidingen en kennisdelen. En daarbij kun je als stagiair allemaal aanschuiven om je rugzak te vullen.

Ons devies als team: neem je werk heel serieus, maar jezelf een stuk minder. Dat zegt ook iets over onze cultuur.

Wat is jullie sleutel tot succes?

Je bent dan wel volwaardig lid van het team, je bent hier natuurlijk ook om te leren. Je wordt vanaf dag één al meegenomen in het veld. Je gaat mee naar afspraken van collega’s, je woont vergaderingen bij en je neemt de meest uiteenlopende werkzaamheden en taken op je. Hoe meer verantwoordelijkheid je aankan, hoe meer je krijgt.

Verder voer je ook je eigen taken uit en breng je jouw gedane ervaring in de praktijk. Je pakt alles aan wat te maken heeft met PR, want jij bent tenslotte de communicatiespecialist. Denk hierbij aan brainstorms voor klanten, het doen van onderzoek om klanten goed te adviseren, meedenken over content voor social media, etc.

Wij hebben altijd gewerkt met stagiairs. Ook toen we nog een veel kleiner team waren, waren stagiairs al voor een half jaar volwaardig lid van dat kleine team. Het aantal stagiairs waar we mee werken is meegegroeid met ons team.

Waarom zouden mensen moeten stemmen op jullie?

60% van alle goede stagiairs blijven aan in een functie in het bedrijf. Daarnaast hoor je nog steeds dat stagiairs de “vervelende” klusjes moeten doen als koffie halen en saai administratief werk. Dit is bij ons niet het geval. Verder hebben wij in de sollicitatieprocedure een case klaarliggen die gemaakt moet worden. Dit is precies dezelfde case die de startende werknemers moeten maken: een recent vraagstuk van een klant en met deze case krijgen we een goed beeld van elkaar als stagiair en als stagebedrijf. Als stagiair weet je welk soort werk je gaat doen en als bedrijf zien we hoe de potentiële  collega hiermee omgaat.

Hoe zou je jullie bedrijf omschrijven?

“We helpen (internationale) bedrijven, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties met allesomvattende communicatieprogramma’s bij het dichten van de Authenticity Gap.”

De kloof tussen wat een CEO, bedrijf of merk van zichzelf vindt en hoe een ander ernaar kijkt. Omnicom Public Relations Group Nederland gelooft in authentieke communicatie. OPRG richt zich vooral op de sectoren Healthcare & Lifesciences, Food & Agriculture en Technology. Omnicom Public Relations Group werkt in Nederland – vanuit Amstelveen en Den Haag – met zo’n vijftig getalenteerde en inventieve adviseurs.

Start typing and press Enter to search