TBWA: “We willen zoveel mogelijk jong talent de kans geven om het vak te leren!”

TBWA is genomineerd door Lisa van der Kroft met als nomiatie: “Geweldige begeleiding en ik ga elke dag naar huis met het idee: ‘ik heb weer veel geleerd vandaag’. Ik krijg veel verantwoordelijkheid en werd, voor mijn gevoel, vanaf dag 1 gezien als nieuwe collega en niet als ‘de nieuwe stagiaire’. Daarnaast organiseert TBWA voor alle stagiaires gesprekken met alle CEO’s van elke afdeling wat erg leerzaam is. Er is vanuit TBWA ook ruimte om te praten over mijn studie en bijvoorbeeld welke minor ik wil gaan doen. Voor alles wordt er tijd vrijgemaakt om de stagiaires te helpen.” TBWA is een bedrijf met 150 FTE, waar ze elk half jaar gemiddeld 10 stagiairs aan het werk hebben. Lees het interview met Corinne Bolink van TBWA:

Wat is voor jullie de reden om met stagiairs te werken?

Omdat we een groot reclame bureau zijn, willen we zoveel mogelijk mensen de kans geven om te leren. Ook zijn we op zoek naar en geïnteresseerd in nieuw talent. Het mooiste wat kan gebeuren is dat stagiairs na hun stage in dienst komen bij TBWA, dit is ook al een paar keer gebeurd. Nog een reden dat wij werken met stagiairs is omdat zij hebben veel frisse energie en kennis hebben en daarnaast goed kunnen omgaan met de trends en ontwikkelingen van generatie Y. Wij willen natuurlijk ook een leerbedrijf zijn, maar wij leren ook veel van de stagiairs. We werken met stagiairs met verschillende achtergronden op HBO en WO niveau.

Wat voor soort opdrachten voeren deze stagiairs uit?

Dat hangt ervan af op welke afdeling de stagiairs stage lopen en of ze een afstudeerstage uitvoeren of een meewerkstage. Het kan variëren van research tot het doen van communicatieanalyses. Daarnaast hebben wij ook stages met betrekking tot design en creatie. 

Wat doet u op 20 mei aan de dag van de stagiair?

Ik kende het nog niet, maar nu ik erover heb gelezen ga ik er misschien wel iets aan doen! Ik moet er nog even over nadenken.

Wat vindt u van het initiatief van de dag van de stagiair?

Leuk initiatief, eigenlijk nog nooit van gehoord. Bestaat dit al lang?

Waarom zou u het stagebedrijf van 2016 moeten worden?

Als het gaat om een stage in de reclame en marketing, dan is TBWA wel hèt bedrijf om stage te lopen, omdat wij het grootste bureau van Nederland zijn, waar heel veel toffe campagnes worden gemaakt voor grote klanten zoals Albert Heijn, Mac Donald’s, Vodafone en Heineken. Je krijgt hier de kans om onderdeel te zijn van het hele proces van het creëren van een campagne. Je kunt als stagiair op meerdere afdelingen meelopen als je dat wilt, met andere woorden je krijg veel mogelijkheden als stagiair! Stagiairs worden eerder gezien als volwaardige medewerkers dan als stagiair.

 

 

Door | 2017-04-18T08:56:01+00:00 mei 13th, 2016|Genomineerde stagebedrijven 2016|