Top 3 stagiair(e)s: Jade van Dorth

Communicatiewetenschappen studente Jade, loopt stage bij social media marketingbureau Buzzpartners in Purmerend. Jade leert hier meer over de inzet en het belang van social media in het mkb. Dit doet ze binnen een hecht team, waar zij zich echt laat gelden als stagiaire.

Jade richt zich binnen het social media team vooral op het gebruik van Instagram en Facebook. Ze creëert hier content voor klanten en plaatst dit vervolgens in de huisstijl van het desbetreffende bedrijf. Dit is nieuw voor Jade, maar vanaf het begin doet ze dit met veel passie. In zeer korte tijd is Jade onderdeel van het team geworden en ze wordt gezien als volwaardig medeweker. Haar stagebegeleidster onderbouwde de nominatie met de volgende woorden: ‘’ Jade is een super gedreven stagiaire en is zelfs uitgeroepen tot winnares van onze afgelopen kwartaalchallenge. Zij wist het grootste aantal innovatieve contentideeën te bedenken. Een extra bijzondere prestatie, want nog nooit eerder heeft een stagiair een kwartaalchallenge bij ons gewonnen!’’

Ook Jade zelf was hier erg enthousiast over. Tijdens deze challenge was het het doel om zo veel mogelijk nieuwe, creatieve ideeën te verzinnen voor de manieren waarop de content op dit moment voor klanten wordt gecreëerd. Met het winnen van deze challenge heeft Jade aangetoond op professioneel niveau mee te kunnen denken en sparren over onderwerpen binnen haar vakgebied.

Jade heeft leren omgaan met deadlines en tijdsdruk. Ze schroomt niet om extra werkzaamheden op te pakken en ondersteunt het team waar nodig. Zo heeft ze niet alleen ervaring opgedaan in de richting van marketingcommunicatie, maar heeft ze zichzelf ook uitgedaagd door sales taken op te pakken. Al vrij snel na de start van deze werkzaamheden heeft Jade haar eerste afspraak gemaakt. Tot slot heeft ze ook meegedraaid op customer support, waarbij er als doel wordt gesteld binnen 15 minuten op klantvragen te reageren. Ze heeft tot nu toe al flinke stappen gemaakt op professionaliteit en kwaliteit leveren op ieder moment. Ook wanneer dat op korte termijn moet gebeuren. Binnen Buzzpartners streven ze dan ook naar ‘niets minder dan dolenthousiaste klanten’ en daar werkt Jade graag aan mee.

Waar Jade van zichzelf wat terughoudend kan zijn, heeft ze bij Buzzpartners laten zien dat ze zich gemakkelijk aanpast en naar de voorgrond treedt wanneer dat nodig is. Ze stelt vragen op de juiste momenten, maar probeert ten alle tijden eerst zelf naar een oplossing te zoeken.
Erg belangrijk, omdat ze naast haar werkzaamheden ook bezig is met een strategisch vraagstuk. Jade doet onderzoek naar de koopintentie en koopattitude van consumenten naar aanleiding van advertenties en in hoeverre deze attitude en intentie verschilt ten opzichte van reguliere berichten.

Jade blijft bescheiden wanneer we haar vragen waarom zij de titel ‘Stagiaire van het jaar 2021’ verdient: ‘’Met name door mijn inzet voor Buzzpartners, ik geef alles. Iedere dag. Zo heb ik 2 weken lang volledig zelfstandig de customer support gedraaid. Ik zie mijn stage als win-win situatie, omdat Buzzpartners  mij motiveert het meeste uit mijn studie te halen.’’

Start typing and press Enter to search