In Top 5 Stagiairs 2022

Top 5 stagiair(e) – Julia Schout

‘Stagiair van het jaar 2022’. Een titel waarmee iedere stagiair in Nederland graag naar huis zou willen! De dag van de Stagiair is een initiatief van StudentenBureau. Op deze dag willen we alle stagiaires en stagebedrijven in het zonnetje te zetten. Inzichten van de nieuwste generaties zijn goud waard voor iedere organisatie en daar mogen we best even bij stil staan! Daarom maken we vandaag kennis met Julia Schout, één van vijf genomineerde stagiairs die kans maakt op deze titel. Hallo Julia!

Julia is in februari begonnen aan een vrijwillige stage bij Rhima. Rhima is een vaatwasbedrijf dat vaatwassers levert aan horecabedrijven. Julia is aan deze stage begonnen om werkervaring op te doen in de marketingwereld. Julia heeft de bachelor Communicatiewetenschappen onlangs afgerond en wil graag starten met een master. “Omdat er op de Universiteit geen stageperiode in het curriculum zit, heb ik dus voor deze stage gekozen”. Julia wil niet alleen met ‘de platte kant’ van marketing bezig zijn, maar een verdieping maken in alles wat met marketing te maken heeft. Dit wil ze realiseren door bijvoorbeeld naar de psychologische kant te kijken. Wat gebeurt er met de mensen wanneer zij te maken krijgen met marketing? En hoe overtuigen we hen?

“Ik wil mezelf graag nog meer verdiepen in de wereld van marketing”

Op de vraag welke werkzaamheden Julia heeft binnen Rhima, is het antwoord niet in één zin te formuleren. Als we dan toch een poging moeten wagen: Alles wat te maken heeft met marketing mag Julia oppakken. Hier krijgt Julia dan ook veel energie van! Aan de website van Rhima wordt gesleuteld. Het smoelenboek is een project waar Julia nu mee bezig is, net als met de social media planning en een contentkalender.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Zo worden de trends en ontwikkelingen in de gaten gehouden om hierop in te spelen. Interviews afnemen met klanten om over het productgebruik te praten en hier vette content van te maken. Julia heeft zich voornamelijk ontwikkeld in de hardskills van het vak. Denk daarbij aan werken met HTML, het CMS, Photoshop en Indesign. Oefenen, oefenen, oefenen!

“Dankzij mijn collega heb ik geleerd om meer risico te nemen in het opzetten van nieuwe projecten”

Na haar stage bij Rhima wil Julia beginnen met haar master. Uiteindelijk met het doel om zoveel te leren over de achterliggende gedachten van de inzet van marketing. Julia werkt het liefst vanuit een adviserende rol naar andere bedrijven, waardoor je net iets meer de diepte in kan duiken.

Op de vraag waarom Julia de titel van ‘Stagiair van jaar 2022’ verdient, komen er twee belangrijke kernwoorden naar voren. Julia is erg assertief en loyaal naar het bedrijf!

Het was leuk je te spreken Julia! Succes met het stemproces!

Recent Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search